www.marfanforum.pl Forum osób ze schorzeniem tkanki łącznej
Największa, po Stowarzyszeniu Marfan Polska, baza wiedzy na temat Zespołu Marfana,
wsparcie i pomoc przyjaciół. Nie wahaj się pytać!

Szukaj na Forum

Marfanka w dwupaku :-)

...czyli specjalny dział, w którym możecie się napisać kilka słów o sobie

Postprzez Aleksandra22 » 17 lip 2015, o 07:48

Witam wszystkich ! Jestem tutaj (prawie) nowicjuszką..( prawie, bo już kiedyś, dawno, dawno temu zakładałam konto, jednak moja pamięc nie sięga tak dalekich czasów, a loginy i hasła to rzeczy najbardziej ulotne ,tak więc prosze o zrozumienie i przedstawiam się po raz kolejny :)) Na imię mam Ola, jestem ze śląska, konkretnie z Pszczyny. Wracam do was po tak długim czasie, lecz tym razem w dwupaku :-) Zapoznałam się z całym wątkiem ciążowym tutaj i wiem jakie niektórzy mają zdanie o świadomym posiadaniu potomstwa i przekazywaniu genu dalej, ale mimo to bardzo chciałam się tym z wami podzielić.
Mój stan zdrowia na dzień dzisiejszy ? Co tu dużo mówić, poza wadliwą zastawką nie jest źle ( Tak, niestety nie przeszłam jeszcze operacji jej naprawy ) średnica aorty 3,9 więc mogło być znacznie gorzej. Wiek, jak twierdzi mój kardiolog - najodpowiedniejszy - 23 lata.
Co do samej ciąży, jest to dość wczesny etap, bo poczatek 4 miesiąca. Zaliczyłam już badania prenatalne w 12 tc i uwierzcie, nigdy nie słyszałam tak pięknie bijącego serduszka :-) Z dzieckiem wszystko jest w porzadku, jednak jak wiadomo jedynie badania prenatalne inwazyjne pozwoliłyby mi dowiedzieć się, czy będzie chore, czy też nie. Nie zasięgałam opinii żadnego genetyka, gdyż odkrywczą prawdę o 50 % prawdopodobieństwie znam z autopsji ( ja i brat ) Swoją drogą nie sądzę by wiedza, którą dałyby mi badania inwazyjne byłaby mi potrzebna, chyba nie do końca wiedziałabym co z nią zrobić, tak więc nie planuję ich przeprowadzania. Jedyne co mnie czeka w najbliższym czasie to szczegółowo przeprowadzone badanie echokardiografii prenatalnej, a dalej.. będzie co ma być. :-)