www.marfanforum.pl Forum osób ze schorzeniem tkanki łącznej
Największa, po Stowarzyszeniu Marfan Polska, baza wiedzy na temat Zespołu Marfana,
wsparcie i pomoc przyjaciół. Nie wahaj się pytać!

Szukaj na Forum

Antykoncepcja, trądzik i Marfan

...czyli nasze życie z Marfanem

Postprzez kmn » 15 sie 2016, o 21:13

Witajcie,

Jako Marfanka z 26-letnim stażem zmagam się z niedoczynnością tarczycy, zaburzeniami hormonalnymi, cukrzycą i trądzikiem zaskórnikowym.... Po latach leczenia różnymi maściami i roztworami, mój dermatolog zaproponował antykoncepcję. Wybrałam się do klikniki gdzie, zlecono mi badania i wyszło: podwyższony testosteron i bilirubina. Krzepliwość krwi, prolaktyna wyszła w normie.
Z powodu podwyższonej biblirubiny lekarz ginekolog nie zgodził się na wypisanie recepty na leczenie hormonalne. Moja cukrzyca + Marfan = może źle wpłynąć na naczynia krwionośne i serce. Jestem zielona w tym temacie, więc nie wiem jaka jest faktyczna szkodliwość takich tabletek w tym wypadku...W związku z tym odpadają tabletki antykoncepcyjne, ale też i popularne tabletki Izotek od dermatologa, gdyż trzeba mieć zabezpieczenie przed zajściem w ciążę.

tu taka znaleziona ciekawostka z naszej www
1. Antykoncepcja i Zespół Marfana - jakie przedsięwziąć środki ostrożności?
- Odradza się niektóre pigułki , które zawierają nadmierną dozę estrogenów, które wnoszą ryzyko nadciśnienia tętniczego. Poleca się przepisywanie pastylek o minimalnej dozie estrogenów, a nawet takie zawierające tylko progesteron.

Przyznam szczerze, że jestem bezradna.
Chciałabym wyleczyć trądzik, ale pomysłów na leczenie już nie mam ani ja, ani lekarz.
Czy ktoś ma podobny problem dermatologiczny ew. czy któraś z Pań stosowała antykoncepcję i jakim skutkiem?
Czy możecie polecić lekarza endokrynologa-ginekologa, który znalazłby złoty środek?
kmn
Nowicjusz

Postprzez basia10880 » 16 sie 2016, o 12:38

No to ciężka sprawa...